Sığacık Balıkçı Barınağı Seferihisar İZMİR
0 532 583 38 55
Hakkımızda
Deniz TUFAN ” Tekne Opertatörü”

“Daha önce balıkçıydım. 15 yıldır tekne turları düzenliyoruz. Aynı zamanda kış aylarında da balık turları düzenliyoruz. Tekne turlarını ve balık turlarını SELİNDA- SELİNDA1-SELİNDA2 ve TUFAN isimli 4 farklı boy ve özellikteki teknelerle yapıyoruz. Sahip olduğumuz cok sayıdaki tekneler ve tecrübeli personel kadrosuyla şirketlere ve gruplara  da özel tekne turları ve balık turları düzenliyoruz.

Her yıl düzenli olarak karaya cıkarak bakımlarımızı yapıyor ve yeni sezona hazır bir şekilde turlarımıza başlıyoruz. Yaz sezonu boyunca turlarımız hergün saat 10.30 sığacık limanından hareketle başlıyor. Bir saatlik bir yolculuktan sonra Papaz Boğazı’nda 30 dakika deniz molası veriyoruz. Daha sonra hiç rüzgar almamasından dolayı yemek koyu ismini verdiğimiz Yalancıkokar’da yemek molası veriyoruz. Burada iki saat kalıyoruz. Üçüncü durağımız Çamur Koyu. Buradaki çamur cilde çok iyi geliyor. Burada da 45 dakika kalıyoruz. Dördüncü koyumuz Taşada. İçinde bulunan adaya benzer büyük bir taştan dolayı bu ismi alan koyda bir saat kaldıktan sonra son durağımız olan Akvaryum’a gidiyoruz. İsminden de anlaşılabileceği gibi burası çok güzel ve temiz. Burada da bir saat kalıp saat 17.30 gibi Sığacık Limanı’na geliyoruz.

Ben şu anda 60 yaşındayım. Bu süreçte Sığacık’ta çok şey değişti. Bu değişimin en önemli göstergelerinden biri de yat limanı ve Cıtta slow. Artık seferihisarın şirin mahallesi sığacık sadece izmir ve cevresinden değil tüm dünya ülkelerinden misafirlerini ağırlıyor. İlçemizin tanınmasında büyük rol oynayan belediye başkanımız sayın Tunç SOYER’e ve sığacık yat limanını işletmekte olan COLİN firması yetkililerine teşekkür ediyoruz.

Dünyada benzeri var mıdır bilinmez? Bir metropol ve ona son derece yakın el değmemiş bir doğa cenneti. Ne kooperatifler, ne amaçsız kalabalıklar, ne de sanayi henüz ulaşamamış Sığacık’a. Sığacık İzmir’e 50, Seferihisar’a ise sadece 5 kilometreuzaklıkta. Son derece korunaklı bir limana sahip. Zaten adı da “sığınak” kelimesinden geliyor. Yüzyıllarca denizciler Ege’nin öfkeli dalgalarından Sığacık Limanı sayesinde kurtarmışlar canlarını. Günümüzde liman eski şaşalı günlerine ulaşacağı anı bekliyor sabırsızca. Çünkü güzel haberler var. Ege’nin eşsiz yat limanlarından biri doğuyor Sığacık’ta. Proje hayata geçirileceği günleri sabırsızlıkla bekliyor. Yat limanının yeri ve Sığacık koyuna yapacağı olumsuz çevresel etkiler tartışılsa bile projeye adım atılmış bile. Sığacık’ın bir diğer özelliği de rüzgarı. Öyle ki bölge Alaçatı kadar karakteristik bir rüzgara sahip.

Bu son derece benzersiz konumunun bir armağanı Sığacık’a. Sörf tutkunları için Alaçatı’ya ciddi bir alternatif ve rakip olması bekleniyor. Ancak daha zaman var. Tıpkı turizmde olduğu gibi. Çünkü gelir seviyesi yüksek sörfçülerin konaklayabileceği otel ve pansiyon sayısı oldukça sınırlı günümüzde. Halen üç otel ve sadece 15 pansiyon hizmet veriyor Sığacık gezginlerine. Ancak bölge turizm yatırımları açısından eşsiz olanaklar sunuyor yatırımcılara. Nitekim büyük turizm yatırımları başlamış bile.Ünlü bir havayolu şirketimiz beş yıldızlı bir otel inşaatına başlamış bile. Sığacık’ın bir diğer özelliği de rüzgarı. Öyle ki bölge Alaçatı kadar karakteristik bir rüzgara sahip. Bu son derece benzersiz konumunun bir armağanı Sığacık’a. Sörf tutkunları için Alaçatı’ya ciddi bir alternatif ve rakip olması bekleniyor. Ancak daha zaman var. Tıpkı turizmde olduğu gibi. Çünkü gelir seviyesi yüksek sörfçülerin konaklayabileceği otel ve pansiyon sayısı oldukça sınırlı günümüzde. Halen üç otel ve sadece 15 pansiyon hizmet veriyor Sığacık gezginlerine. Ancak bölge turizm yatırımları açısından eşsiz olanaklar sunuyor yatırımcılara. Nitekim büyük turizm yatırımları başlamış bile. Ünlü bir havayolu şirketimiz beş yıldızlı bir otel inşaatına başlamış bile.

Sığacık’ın kimilerine göre en büyük şansı kimilerine göre ise en büyük şanssızlığı bölgenin büyük bir kısmının SİT alanı olması. Koruma altındaki bu bölge el değmemişliğini SİT alanı olmasına borçluyken bölgenin diğer turistik kasabalarına oranla geri kalmış olması da yine SİT alanı olmasına bağlanıyor. Sığacık ziyaretçileri lezzetli Ege balıklarını göreceli olarak daha ucuz fiyatla bulabiliyorlar şirin Sığacık restoranlarında. Ama özellikle bölgedeki balık çiftliğinden kaynaklanan çevre kirliliği balık jenerasyonunu hızla azalmasına yol açıyor. Trol avcılığının da bu konudaki etkisini unutmamak lazım.

Sığacık bir kıyı kasabası, belki de bir balıkçı köyü. Yerleşim koyun yani Sığacık Limanı’nın çevresine yayılmış. Liman çevresindeki Ortaçağ kalesi de bu durumu kanıtlıyor. Günümüzde şirin, küçük lokantalara, pansiyonlara dönüşmüş bu yapılar. Hafta sonları İzmirlilerce nefes almak için kullanılıyorlar. Ancak keşfedilmemek karışık duygular yaratıyor Sığacık sakinlerine. Aynı anda hem bu sakinliğin huzurunu hem de keşfedilmemişliğin ekonomik sıkıntılarını yaşıyorlar. Ama eminiz ki Sığacık kısa bir süre sonra huzur arayanların mabedi olacak. Biz de dolaşıyoruz Sığacık sokaklarında huzur içinde ve kulak kabartıyoruz Sığacıklıların konuşmalarına. Ne demişler: “Öylesine huzurludur ki kelebek; kovalandığında bile acele etmez.”

Bizim Hakkımızda Ne Dediler

Bu yaz gezdiğim teknelerde en güler yüzlü, en temiz olan tekneydi. Pandemi süresince kişi sayısına çok dikkat ettiklerini gözlemledim. Kapasitesinin yarısı kadar müşteri aldıkları için çok keyifli bir gün geçirdik. Yemek ve hizmet anında maskesiz personel yoktu.Selinde tekneleri bir dahaki tatilimizde ilk tercih edeceğim tekne olacaktır.
Ali Osman Karakaya

Sığacıkta tekne gezisi düşünenler için 2019 ağustos ayı içerisinde yapmış olduğumuz 2 ayrı gezimiz ile ilgili deneyimlerimiz şöyle; Google üzerinden yaptığımız tavsiye ve yorum araştırmaları sonucu aslında pek de isteyerek gitmediğimiz fakat Pazar günü hiçbir teknede yer olmadığından dolayı birazda mecburen gitmek durumunda kaldığımız SELİNDA tur teknelerinin (3 tane var. SELİNDA, SELİNDA 1 ve SELİNDA 2) en büyüğü olan SELİNDA 1 teknesinde ilk gezimizi Pazar günü gerçekleştirdik. - Karşılama süperdi👍 Sizi bilmiyorum ama benim için Güleryüzle ve işini severek yapan çalışanlar çok önemli. bu nedenle üşenmeden ve gocunmadan masalara tek tek “hoşgeldiniz, nasılsınız, bir isteğiniz yada ihtiyacınız var mı ?” Şeklinde soran MERT 👏🏻 - Oldukça kaliteli ve mesafeli, bir o kadar da ilgili kaptanımız TOLGA bey. Ticari bakan bir göz ile yemek esnasında sürekli salata, makarna, tavuk takviyesi isteyip istemedimizi soran bir kaptan arasında bence ciddi bir fark var. Yine sizi bilmem ama benim aradığım samimiyet ve bunu kendilerinde oldukça fazla gördüm. Sonuçta bütün bu özelliklerin bir arada olduğu bir yönetici (kaptan) profili pek de rastladığımız bir türden değil 👏🏻 Tekne, koylar, süreler vb. konularında ise söylenecek aslında pek de birşey yok. Çünkü bu saydıklarım tüm teknelerde ve tüm turlarda aynı. Genel olarak 2 çoçuğumuz ile birlikte 2 gün arayla 2. kez tekne turu için yine kendilerini de bu samimiyet ve yakınlık için seçtik ve tavsiye ederiz. Son olarak şnorkellerimiz ile gittiğimiz her koy’da su altının eşsiz ve el değmemiş güzelliği karşısında büyülendiğimizi fakat suyun içinde bile tüyleri diken diken edecek seviyede bir soğuk suyu da dikkate almalısınız! İyi tatiller...

Alper ENGİN

Calisan personel cok ilgili ve guler yuzlu. Hepsi genc ve piril piril insanlar. Koylar guzel, sureler yeterliydi. Yorumlardaki gibi bangir bangir muzik yoktu gayet sakin bir tekne turu gecirdik. Yemekler lezzetli ve her sey hijyenikti. Diger teknelerden daha kalabalik oluyor cunku digerleri boyle musteri dostu hizmet sunmuyor. Tesekkurler...